06 decembrie 2011

Sambata din Valea Plopului

Impreuna cu Radio Romania Junior am mers in Valea Plopului la copiii care asteapta sarbatorile pe post de parinti. Am dus haine, alimente, jucarii. Ne-am adus pe noi sa ne jucam cu ei. Junior a creat atmosfera de petrecere, Andreea Vraja a decorat cu ei biscuitei. Eu i-am pictat, desigur, cu nori si ingerasi precum au vrut ei.

O experienta vesela si amara privind copiii care cresc impreuna intr-o comunitate creata pentru ei de minti si suflete generoase care-si implinesc misiunile de suflet. Zeci de copii cresc si traiesc intre dealuri superbe, cu cativa parinti pentru toti la un loc, cu prietenia pe care pot sa si-o acorde reciproc, majoritatea sunt politicosi dar si directi, sunt copii frumosi cu ochii vii dar tristi.

In Valea Plopului e o alta lume. Una aparte inventata pentru aceste suflete care au drumul lor special de viata. Nu-i plang, nu mi-e mila de ei. Au primit o sansa extraordinara prin ceea ce s-a facut si se face pentru ei. In plus sunt constienta ca au lucruri pe care copiii de oras nu le vor avea prea curand: viata traita in aer liber, printre dealuri, cu o multime de caini pe care au voie sa ii mangaie, nu-i spala nimeni in fiecare zi (dar au haine curate si sunt bine ingrijiti), au parc, o biblioteca si o multime de prieteni la orice ora. Lucruri dupa care multi spilcuiti de la oras tanjesc. Au viata lor si seara nu vine vreun parinte obosit sa-l ignore. Cresc in felul lor, purtandu-si cu curaj ranile de abandon pe chip. Aceleasi rani le poti vedea si in ochii copiilor cu parinti, cei din orase, de multi dintre ei chiar mi-e mila, chiar daca au ghiozdane sclipitoare si masini la fel.




Copiii din Valea Plopului nu vor sa ii pictezi "in Spiderman", leu ori tigru. Ei vor sa le pui ingeri pe obraji sau sa le desenezi mustata si barba. In timp ce il pictam, il intrebam pe Ionut:
"-De ce vrei sa te pictez ca pe un barbat?
-Vreau sa fiu barbat!
-De ce vrei sa fii barbat?
-Ca sa muncesc!
-De ce vrei sa muncesti?
-Ca sa imi castig singur painea!"













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa imi spui parerea ta: